Meetbaarheid |
Als je online adverteert, wil je natuurlijk je resultaten kunnen inzien. En daarnaast wil je natuurlijk dat deze resultaten goed gemeten worden. Hier kan ik je bij helpen!
Voor het meetbaar maken van relevante acties op je website, heeft het mijn voorkeur om gebruik te maken van Google Tag Manager. Dit is simpelweg de meest gebruikte Tag Manager tool en heeft de meeste mogelijkheden, ook qua koppelingen met andere systemen en platformen. Ik heb echter ook ervaring met Piwik Tag Manager, voor het geval je gebruik maakt van de analysetool Piwik Pro – een privacyvriendlijk alternatief voor Google Analytics. Google Analytics is echter de meest gangbare analysetool en ook deze heeft talloze opties om het gedrag van gebruikers van je website te meten.
Hiernaast zal ik een dashboard opstellen, waarop de resultaten van de advertentiecampagnes worden weergegeven. Deze kun je dus ook te allen tijde zelf in de gaten houden. En – last but not least – verstuur ik eens per maand een rapportage, waarin de resultaten en optimalisaties uitgebreid worden toegelicht. Handig, toch?
